Prawo jazdy- co i jak.

Cześć wszystkim ;)
Dzisiaj taki trochę inny post, ale mam nadzieję, że komuś z Was się przyda. Od 1 lipca zaczęłam kurs na prawko, ale może zacznę od tego co przed zapisaniem się musiałam zrobić.

Fotograf:
Od niego należy zacząć. Ja potrzebowałam zdjęć do prawa jazdy czyli z odkrytym uchem (bez kolczyków)
i do dowodu czyli z bliska i cała twarz odsłonięta (takie jak do paszportu).

Złożenie wniosku o dowód:
Jeśli nie macie jeszcze ukończonych 18 lat to musicie iść z rodzicem ;) wyjątek to miesiąc przed 18 ;D.

Lekarz:
Kolejnym krokiem jest wizyta u lekarza, który się tym specjalizuje. Koszt to 200zł ustawowo. Badany jest wzrok, słuch i przeprowadzany wywiad.

PKK:
Profil Kandydata na Kierowcę, który otrzymuje się w Urzędzie Miasta. Znowu jeżeli nie jesteście pełnoletni to musicie iść z rodzicem. Tam dajecie dokument od lekarza i zdjęcie do prawka.

Zapisanie się na kurs:
Jest to już ostatni krok. Z tego co słyszałam to większość kursów zaczyna się od 1 danego miesiąca więc najlepiej wszystkie formalności załatwiać pod koniec miesiąca poprzedniego.

Jak to wygląda u mnie:
Zaczęłam 1 lipca pierwsze zajęcia miałam o godzinie 16 myślałam, że będę miała teorię z 2 razy w tygodniu a okazało się, że codziennie ;) i trochę jestem przerażona, bo wczoraj miałam zajęcia i dzisiaj mam (trwają 2h). W sobotę i niedzielę  mam już jazdę na placu, a od poniedziałku zaczyna się jazda w terenie i to już w dużym mieście. Gdybym wiedziała wcześniej to bym sobie przypominała znaki i wgl. Myślałam, że cały lipiec będzie teoria, a tak to przecież jak ja pojadę to będę wszystkim wymuszać, bo nie wiem kto gdzie ma pierwszeństwo;x.

Koszt:
kurs-1500 (ceny są różne)
lekarz-200 zł.
egzamin-170zł
odebranie prawa jazdy-100,50 zł.

Jak to wygląda/wyglądało u Was?


Marika

Share:

24 komentarze

  1. No to troszkę kosztuje ;)
    Ja jestem jeszcze za młoda haha ;)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. komuś kto zdaje prawo jazdy na pewno się to przyda :))
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja sie ciesze ze juz zdalem prawko,hehe, zapraszam do siebie www.krystianwojtowicz.pl - wlasnie pojawil sie nowy post, zapraszam, po zapisie masz ebooka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem po pierwszej nieudanej próbie. Tak mnie zestresowało, że wjechałam w słupek na łuku, kiedy nigdy mi się to nie zdarzało! No cóż spróbujemy kiedy indziej. Ja płaciłam chyba trochę ponad 1000zł za cały kurs + kilka jazd dodatkowych (nie łudźmy się 30h to naprawdę mało i nawet po tych kilku dodatkowych nie czuję się dobrym kierowcą) I jeszcze załapałam się na tańszego lekarza, który tylko się mnie zapytał jaką mam wadę wzroku i od razu wypisał wszystko. Spokojnie. Ja po przeczytaniu całego podręcznika i zajęciach teoretycznych bałam się wyjechać na ulicę, ale w praktyce wszystkiego się nauczyłam. Mój instruktor mówi, że dobrze jeżdżę. Niestety za większość porażek nie tylko w tym zakresie jest winny stres.
    Czy mi się wydaje czy coś tu się zmieniło? Ostatnio nie mam wiele czasu na przeglądanie innych blogów.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak trochę się tu pozmieniało. Właśnie nam dzisiaj instruktor mówił jakie błędy kursanci popełniają przez stres. Pewnie też się zestresuję :(.Trzymam kciuki żeby za drugim razem się udało :*

      Usuń
    2. Dzięki kochana.
      Niedługo wyjeżdżam. Odstresuję się i znowu spróbuję. Pamiętam jak mi strasznie noga drżała na sprzęgle :)
      Wygląd bardzo ładny. Staram się komentować i zaglądać do swoich obserwowanych jak najczęściej jednak ostatnio chcąc aktywnie spędzić lato mam urwanie głowy. Zaczęłam częściej pisać u siebie i jeszcze dodatkowo zostałam współautorką innego bloga, tu znajomi jeszcze, tu rodzina, tu zachciało mi się nauczyć jeździć na rolkach, (w razie jakby prawko nie wypaliło :)'żart' Żyć nie umierać, ale dla znajomych z blogosfery czasu mniej.

      Usuń
    3. To udanych wakacji ;). Nie dziwię się, ale głupsi zdawali to my też musimy zdać ;D. Rolki to fajna sprawa. Zawsze jedz tam gdzie jest dużo lamp w razie czego można się chwycić ;D. Znam to ;) chciałam bloga trochę rozkręcić w wakacje ale ciągle czasu brakuje ;x

      Usuń
  5. Również planuje zapisać się na kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciut przy późno zajrzałam :D W piątek zdałam teorię w czwartek mam praktykę :D jest genialnie. A post się przyda na sto procent dużej ilości osób. Świetny blog <3

    http://chcebyckopciuszkiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciężko mi skomentować ten post, bo piszesz o prawo jeździe.
    Cudowny szablon, kocham go <33.
    Zajrzę częściej, i jeśli mi się spodoba to zaobserwuję. Po prostu, ten post był tak jakby nie dla mnie, ale inne z pewnością będą dobre :).
    Powodzenia !!

    http://gdyzgasnaswiatla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. zapraszam cie do akcji Liebster Blog Award-promowanie mniejszych blogów więcej info na
    http://mindarchitekt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hejka!
    Nominowałam cię Liebster Blog Awards.
    Więcej informacji na moim blogu :D
    http://mylittlebigreviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś na pewno będę chciała zrobić sobie prawo jazdy :). Pozdrawiam!

    + Obserwujemy?, jeśli tak, daj znać u mnie: lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nice information

    http://www.angelnx.com/

    OdpowiedzUsuń